.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطع و قاچاق تدریجی ۳۳۰ اصله درخت شمشاد در جنگل های نشتارود
رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد گفت: ۳۳۰ اصله درخت شمشاد در سال های اخیر به صورت تدریجی در حوزه جنگل های نشتارود قطع و قاچاق شده است.

به گزارش شمال نیوز، جواد جلالی  اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری بلایت و آفت شپ پره شمشاد، بخش اعظمی از توده‌های شمشاد حوزه استحفاظی طی سال‌های گذشته به قطرهای ۵ الی ۲۵ سانتی متری خشک شد و در این سال‌ها بعضی از پایه‌ها در اثر عوامل طبیعی ریشه کن و بعضی نیز با توجه به وجود ۷ روستای محاط در جنگل و ۸ روستای حاشیه نشین حوزه واحد نشتارود به صورت تدریجی مورد قاچاق قرار گرفت.

وی افزود: طبق شمارش پایه‌های مقطوعه، حدود ۳۳۰ پایه در قطره‌های متعدد بوده که از این میزان برای ۱۵۰ پایه با توجه به شناسایی متخلفین و کشف و ضبط چوب آلات تنظیم تخلف و به مراجع قضائی ارسال شده است.

جلالی از شناسایی ۸۳ متخلف حرفه‌ای قاچاق چوب درحوزه نشتارود خبر داد و تصریح کرد: این افراد با ۱۵۰ رأس دواب (اسب و قاطر) و ۵۵ دستگاه نیسان و پیکان وانت مبادرت به قاچاق چوب آلات جنگلی می‌کنند.

به گفته وی، حوزه استحفاظی واحد نشتارود از ضلع غربی رودخانه کاظم رود تا ضلع شرقی رودخانه ازارود حدود ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد که این افراد در این حوزه مبادرت به قاچاق چوب می‌کنند که برای مقابله با این قاچاقچیان علاوه بر تأمین نیرو و امکانات بیشتر، همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، قضائی، سازمان‌های مردم نهاد و افراد طبیعت دوست نیز ضرورت دارد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.